“Eindelijk de tools om mijn slechte gewoontes af te leren! Deze skills zou iedereen standaard op school moeten leren!”

HR Directeur Ahold

Leer hoe jij het snelst je gedrag verandert

We zijn allemaal koning plannen maken, maar uitvoeren blijft toch iets wat we verdomde lastig vinden. Ieder jaar weer hebben we massaal goede voornemens, knallen er keihard op wilskracht in en halverwege maart liggen we uitgeteld en gedesillusioneerd op apegapen; volgend jaar weer een kans. In deze workshop leer je alles over wilskracht, het doorbreken van gewoontes en volhouden. Basis skills noodzakelijk voor iedere gedragsverandering.

Resultaat uit de workshop

Ieder jaar maakt 83% van de bevolking goede voornemens. Slechts 13% zegt zich aan het einde van het jaar hier nog aan te houden. Dit is niet erg, want op wilskracht zal een langdurige gedragsverandering nooit lekker. Hiervoor moeten oude gewoontes worden doorbroken en nieuwe gewoonten worden aangeleerd.

Word bewust van je gewoontes

De grote uitdaging bij gedragsverandering is dat 95% van ons gedrag onbewust is. Dus hoe kan je een onbewuste gewoonte veranderen? Welke rol speelt wilskracht hierbij? Kan je wilskracht trainen? En welke activiteiten trekken je wilskracht leeg? Heb je uiteindelijk een nieuwe gewoonte aangeleerd, dan is de vraag wat je kan doen om te voorkomen dat je terug valt in je oude gewoonten. Na de workshop ga je naar huis met je eigen persoonlijke gedragsveranderingsplan.

Cijfers

  • 83% van de bevolking maakt in januari goede voornemens.
  • 13% zegt zich aan het einde van het jaar hier nog aan te houden
  • 100% kan nieuw gedrag aanleren. Ongeacht leeftijd of beperkingen.
  • 12 jaar leef je gemiddeld korter door de 4 ‘slechte’ gewoonten samen: Roken, Alcohol, Weinig beweging en Slechte voeding

Onderwerpen

  • Welk gedrag wil jij veranderen?
  • Is er genoeg motivatie? En waarom?
  • Wat trekt wilskracht leeg?
  • Hoe is wilskracht te trainen?
  • Ontwerp je eigen gedragsverandering plan
  • Ontwerp een nieuw ochtend- of avondritueel

Doelgroep

Deze workshop is bedoeld voor iedereen die de kans wil vergroten dat een gedragsverandering succesvol verloopt. Voor iedereen die slechte gewoontes wil afleren en nieuwe gewoontes wil aanleren. Of dit nu iets kleins is als vaker flossen of iets groots als stoppen met roken.

Praktische info

Duur workshop 2 – 3u
Voorbereidingswerk: Nee
Theorie / Praktijk: 30 / 70
Maximaal aantal deelnemers: 20

– Boek hier –

“Kom je langs voor een kop koffie?”

Nieuwendammerdijk 528
1023 BX Amsterdam